powiadomienia e-mail

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: PawełR » 18 wrz 2019 10:08

Ale co jest bzdurą? Dobrze wiedzieć kto podał błędnego meila i nie dostał wiadomości. Fakt usługa sama mogłaby takie przypadki wyłapywać o ile ma zdolność obsługiwania wiadomości przychodzących. Bo taka informacja wraca z serwera pocztowego w postaci meila zwrotnego z informacją o błędzie.
Póki co płacimy za automatyczną wysyłkę a nie za obsługę zwrotnych błędów meilowych.
PawełR
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: naitsyrk85 » 18 wrz 2019 10:29

Dla mnie powinna być możłiwosc dodana sobie na oknei decyzji kolumny, gdzie jeżeli była zgoda, zaznaczałby się checkbox, byłby odznaczony tam gdzie nie była wysłana Wiadomości

W ogóle powinno byc to bardziej rozbudowane i wszystko do sprawdzenia z poziomu programu SR tak jak piszę MARCIN (bo rozumiem, ze o to mu chodzi)
naitsyrk85
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: naitsyrk85 » 18 wrz 2019 10:32

nieistotny_nick pisze:Jest nowa wersja usługi email, natknął się kto z was o info co zostało zmienione?


Tak naprawia błędy, ja wczoraj zainstalowałem i okazało się ze system wyłał mi kilka tysięcy sms, bo od 20.07 usługa nie wysyłała wiadomości, czego oczywiście nie było widać po stronie aplikacji SR ( byliśmy zatem przekonani, że wszystko działa prawidłowo)
Wszystko oczywiście trafiało do pozycji wysłane, przecież usługa sms powinna sprawdzać odpowiedz z ich serwera i dopiero jak jest potwierdzenie przestawiać na wysłane.

Zresztą ja bym nawet dodatkowo zwykłą kontrolkę na oknie rejestru wiadomości dodał, czy w ogóle usługa jest włączona, zarówno sms jak i e-mail. Zielona komunikacja ok, czerwona coś nei tak :)
naitsyrk85
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: MarcinD » 18 wrz 2019 10:44

PawełR pisze:Ale co jest bzdurą?

Takie połowiczne działanie.

naitsyrk85 pisze:z poziomu programu SR tak jak piszę MARCIN (bo rozumiem, ze o to mu chodzi)

Dokładnie.

PawełR pisze:Póki co płacimy za automatyczną wysyłkę a nie za obsługę zwrotnych błędów meilowych.

I opłata za taką funkcjonalność powinna mieć na fakturze przecinek przesunięty w lewo o jedną pozycję.
Tak ogólnie, to bez przejrzenia logów nie masz zielonego pojęcia co robi usługa, a nawet po przejrzeniu nie do końca możesz mieć, bo logi są jakie są.
No ale to tylko moja opinia.
MarcinD
AS
AS

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: naitsyrk85 » 18 wrz 2019 10:57

Zgadzam sie miałem tego przykład przy obsłudze sms, napisałem powyżej, dziwi mnie że aplikacja nei ma zabezpieczeń i nie odpytuje co jakiś czas w góreo o prawidłowe działanie.. Juz to nawet kiedys zgłaszałem.... oczywiście jak wszystko odrzucone....

Dzisiaj dostałem taka wspaniała odpowedz z HD
Z przykrością informujemy że postulat zmiany nie będzie realizowany. Prosimy o nie odrzucanie zgłoszenia ponieważ decyzja jest ostateczna i nie będzie zrealizowany.

Zgłosiłem potrzebe dostepu z poziomuokna decyzji do możłiwośco sprawdzenia czy e-mail został wysłany oraz jaki ma status.

Przecież to powinno byc podstawowa funkcja systemu, za który płacimy. nei ma decyzji, śa informacje to do cholery (powinno to byś prawidłowo zaprogramowane), aby wszystko można było przejrzeć z danego okna. od strony rejestru powiadomień nawet nei ma powiązania danej wysyłki do numeru dokuemnty, aby np. po tym na szybko filtrować.....też to zgłosiłem, na pewno za chwile zostanie odrzucone.....
naitsyrk85
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: PawełR » 18 wrz 2019 10:59

Ja mam ustawiony drugi adres na który idą kopie wiadomości i przyjmuje że skoro dostaje kopie to i oryginał poszedł bo wysyłka jest w tym samym czasie realizowana. I to jedyne sprawdzenie tej usług. Piszcie na HD może to jakoś rozbudują w przyszłości.
PawełR
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: MarcinD » 18 wrz 2019 11:20

PawełR pisze: skoro dostaje kopie to i oryginał poszedł

Serio? Taką weryfikację uznajesz za poprawną? Wyślij maila na test@bylejakitekstbyletylkobyl.pl i kopię do siebie. Masz swoją weryfikację.
MarcinD
AS
AS

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: naitsyrk85 » 18 wrz 2019 11:25

PawełR pisze:Ja mam ustawiony drugi adres na który idą kopie wiadomości i przyjmuje że skoro dostaje kopie to i oryginał poszedł bo wysyłka jest w tym samym czasie realizowana. I to jedyne sprawdzenie tej usług. Piszcie na HD może to jakoś rozbudują w przyszłości.


Pawle kilka razy zgłaszałem taką potrzebę (rozbudowy tych powiadomień zarówno sms, jak i e-mail, dodanie kontrolek poprawności działania usług itp. ) wszystko odrzucane, im sie chyba wydaje, że tylko ja potrzebuje taka funkcjonalność. Niestety tam nikt nie śledzi tego forum, nie widzą naszych potrzeb

Tak jak pisałem dzisiaj mamy ciekawy dzień, bo wczoraj wysłało sie kilka tysięcy sms, które jak sie okazało nie szły od 20.07, łacznei z smsami od pracowników w stylu prosimy o pilne stawienie się w siedzie MGOPS
naitsyrk85
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: Tomek » 18 wrz 2019 11:33

Potrzeby widzą po zgłoszeniach, ale mają ograniczone możliwości. My w Pomoście mamy od wielu lat na szczęście spokój z dużymi zmianami prawnymi i dużymi zmianami wymagań homologacyjnych (np. wyłączone CBB itp.) dzięki czemu możemy sobie pozwolić na realizację dużych tematów ergonomicznych dla Użytkowników, ale w obszarach SR,SW,FA praktycznie od 2015 roku cały czas ogromne zmiany począwszy od złotówki za złotówkę, przez wszystkie 500+,300+ oraz ciągłe zmiany w działaniu Empatii do których muszą się dostosowywać ciągle. Zespół SR bardzo ciężko pracuje cały czas ale wszystkiego nie da rady zrobić. I tak robi dużo, wystarczy zobaczyć na kolejne opisy zmian do co-dwu-tygodniowych aktualizacji.
Tomek

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: TheSaint » 18 wrz 2019 11:37

MarcinD pisze:Wyślij maila na test@bylejakitekstbyletylkobyl.pl i kopię do siebie. Masz swoją weryfikację.
ale to klient odpowiada za poprawność maila

usługa wysyła maila, jeśli klient go otrzymał - powiadomienie otrzymuje status wysłane-potwierdzone, jeśli nie wyśle, będzie albo błąd wysłania, albo wysłany niepotwierdzony. Nawet jeśli mail jest błędny - to usługa będzie miała wysłany potwierdzony - bo serwer pocztowy dał odpowiedź.

Na skrzynce mailowej masz resztę szczegółów - do kogo mail nie poszedł - w skrzynce odbiorczej masz zwrócone wiadomości.
TheSaint
GURU
GURU

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: naitsyrk85 » 18 wrz 2019 11:43

TheSaint pisze:
MarcinD pisze:Wyślij maila na test@bylejakitekstbyletylkobyl.pl i kopię do siebie. Masz swoją weryfikację.
ale to klient odpowiada za poprawność maila

usługa wysyła maila, jeśli klient go otrzymał - powiadomienie otrzymuje status wysłane-potwierdzone, jeśli nie wyśle, będzie albo błąd wysłania, albo wysłany niepotwierdzony. Nawet jeśli mail jest błędny - to usługa będzie miała wysłany potwierdzony - bo serwer pocztowy dał odpowiedź.

Na skrzynce mailowej masz resztę szczegółów - do kogo mail nie poszedł - w skrzynce odbiorczej masz zwrócone wiadomości.


Tak ale klienci często dodzwoni dlaczego nie dostali, ja uważam, że odpowiednie statusy powinny być dostępne już na oknie wszystkich decyzji w dodatkowo uruchamianych kolumnach, tak aby pracownik miał szybki dostęp do informacji dotyczącej konkretnego dokumentu.

nie wspominając o odpowiednim zabezpieczeniu aplikacji na wypadek błędów w komunikacji (komunikat do administratora), to co pisałem wyżej w sprawie usługi SMS


Tomek pisze:Potrzeby widzą po zgłoszeniach, ale mają ograniczone możliwości. My w Pomoście mamy od wielu lat na szczęście spokój z dużymi zmianami prawnymi i dużymi zmianami wymagań homologacyjnych (np. wyłączone CBB itp.) dzięki czemu możemy sobie pozwolić na realizację dużych tematów ergonomicznych dla Użytkowników, ale w obszarach SR,SW,FA praktycznie od 2015 roku cały czas ogromne zmiany począwszy od złotówki za złotówkę, przez wszystkie 500+,300+ oraz ciągłe zmiany w działaniu Empatii do których muszą się dostosowywać ciągle. Zespół SR bardzo ciężko pracuje cały czas ale wszystkiego nie da rady zrobić. I tak robi dużo, wystarczy zobaczyć na kolejne opisy zmian do co-dwu-tygodniowych aktualizacji.


ja to osobiście rozumiem, ale to chyba powinno się przekładać na zwiększenie ilość programistów w związku z nawałem pracy, tak aby ciągle udoskonalać aplikacje- i tego nei potrafię zrozumieć, ponieważ widać, że SR mocno sie rozrasta wiec też zespół powinien sie powiększać, tak jak ceny za aplikacje....

1,5 roku trwa juz przygotowanie opcji umożliwiającej w SR ponowne utożsamienie zdublowanych osób, a to chyba znaczy, że jest za mało rąk do pracy....
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2019 11:47 przez naitsyrk85, łącznie zmieniany 1 raz
naitsyrk85
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: MarcinD » 18 wrz 2019 11:46

Nikt nie zarzuca lenistwa, ale dopóki za program się płaci (i to nie mało), to się tez wymaga.
Dla mnie zupełnie wystarczający byłby raport z adresami email.
MarcinD
AS
AS

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: MarcinD » 18 wrz 2019 11:49

TheSaint pisze:Nawet jeśli mail jest błędny - to usługa będzie miała wysłany potwierdzony - bo serwer pocztowy dał odpowiedź

I to ma być uznane za poprawne działanie i nie wymaga naprawienia?
Przecież odbitki są standardowe, wystarczy dopracować finalną wizualizację.
MarcinD
AS
AS

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: PawełR » 18 wrz 2019 11:53

Serio? Taką weryfikację uznajesz za poprawną? Wyślij maila na test@bylejakitekstbyletylkobyl.pl i kopię do siebie. Masz swoją weryfikację.
tak jak pisałem wyżej i wcześniej w takich przypadkach mam odfiltrowany folder z meilami które nie dochodzą a konkretnie z informacją zwrotną serwera wraz z oznaczeniem o jaki adres chodzi. Więc w tym przypadku dostanę meila że nie ma takiego adresu.
A tak szczerze to mam około 40 błędnie podanych adresów i mam je na poczcie w tym folderze ze zwrotkami z serwera i dział SW ma to gdzieś i nawet nie prosił mnie o te adresy. Jak ktoś podał tak dostał . Wychodzą z takiego założenia i dobrze im z tym. :-D
PawełR
GWIAZDA
GWIAZDA

Re: powiadomienia e-mail

Postautor: MarcinD » 18 wrz 2019 11:58

A potem przejdziesz do SR i ręcznie poszukasz odpowiedniej osoby, zmienisz co trzeba, itp itd...


... a mógłbyś to wszystko mieć w jednym miejscu :)


PawełR pisze:Jak ktoś podał tak dostał . Wychodzą z takiego założenia i dobrze im z tym. :-D

I to jest bardzo dobre podejście.
Ale trzeba jeszcze móc zweryfikować, czy samodzielnie nie zrobiło się literówki.
MarcinD
AS
AS

PoprzedniaNastępna

Wróć do SW "500plus"

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: irek1983 i 3 gości