Płatnik 10

Problemy, porady, ciekawostki, polecane

Re: Płatnik 10

Postautor: nieistotny_nick » 16 maja 2019 12:16

Panowie problem z instalacją płatnika na Windows 10. Przy końcu instalacji mam komunikat:
Platnik.jpg

Odinstalowałem, bo aktualizacja koniec końców przechodzi, zainstalowałem na nowo i to samo. Mam NET frameworka 3.5. Nie mam pomysłów więcej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
nieistotny_nick
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: akoc » 16 maja 2019 12:30

Sprawdzałeś oczywistości, tzn. czy masz miejsce na dysku, czy te pliki z komunikatu o błędzie rzeczywiście istnieją lub nie istnieją (w momencie wystąpienia błędu) i czy instalujesz z uprawnieniami administratora?
akoc
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: marbak » 16 maja 2019 14:26

1. Wejdź do panelu sterowania i odinstaluj wszystkie programy związane z Płatnikiem - WRFSL, ...
2. uruchom ponownie komputer - (dodam czyszczenie rejestru i ponowny restart ...)
3. Wyłącz antywirusa jeśli jest,
4. Zainstaluj Płatnika z prawami administratora
marbak
Specjalista
Specjalista

Re: Płatnik 10

Postautor: nieistotny_nick » 17 maja 2019 9:56

Wszystko to jeszcze raz teraz zrobiłem, pliki faktycznie istnieją, mimo to w Płatniku nie można np. weryfikować osób:
Nastąpił problem przy wywołaniu funkcji WerDok. Nie można załadować pliku lub zestawu" ASSECO.REGLY_C.dll lub jednej z jego zależności.
Oczywiście instaluję z uprawnieniami administratora, a przy reinstalacji w panelu sterowania już nie ma tych WRFL itp. płatnik sam te usługi usuwa.
nieistotny_nick
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: MarcinD » 17 maja 2019 10:19

nieistotny_nick pisze: Mam NET frameworka 3.5

A minimum to 4.
MarcinD
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: Piter » 17 maja 2019 10:26

Tak jak pisze Marcin Musisz się zalogować żeby zobaczyć link!
Piter
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: nieistotny_nick » 17 maja 2019 10:31

Literówka, jest framework 4.5 a przynajmniej przy próbie instalowana go mam komunikat, że "... 4.5 jest częścią tego systemu operacyjnego ... jest zainstalowana taka sama lub nowsza wersja programu .NET FR 4.5"
Edit: a to co to: pakiet WSE(3.) zapewniający implementację usług Web Services Enhancements ,Komponenty dostępu do danych MDAC 2.71 - nigdy nie doinstalowywałem tego.
nieistotny_nick
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: MarcinD » 17 maja 2019 10:36

Wywal wszystko, wyczyść rejestr z płatnika i tych jego dodatków, a potem zainstaluj w innym folderze niż Program Files.
Czasem bywa tak, że konto z prawami admina jednak nie ma do końca dostępu tam, gdzie pełne konto administratora, które domyślnie jest przecież wyłączone.
MarcinD
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: jakub.zarebski » 17 maja 2019 10:37

instaluj C/Platnik
jakub.zarebski
Profesor
Profesor

Re: Płatnik 10

Postautor: Piter » 17 maja 2019 10:59

Instrukcja z COT w przypadku problemów z instalacją / działaniem Płatnika:

    przesyłam instrukcję przeinstalowania Programu Płatnik. Proszę zwrócić uwagę na podkreślone fragmenty.
    Przed wykonaniem poniższych czynności konieczne jest wykonanie kopi bazy danych.

    W zależności na jakiej bazie Państwo pracują:
    Baza ACCESS: Przed wykonaniem poniższych czynności proszę się upewnić, że znane jest Państwu hasło i lokalizacja bazy danych. Proszę bazę zabezpieczyć przed usunięciem. W przypadku nieznajomości hasła można wykonać migrację bazy danych korzystając z programu Płatnik (Administracja - ustawienia bazy danych - baza - migracja bazy danych). Bazę proszę zamieścić w miejscu gdzie nie zostanie przez przypadek usunięta (np. Folder Moje Dokumenty albo dysk D).
    Baza SQL: Przed wykonaniem poniższych czynności proszę się upewnić że znany jest Państwu login i hasło do serwera SQL. Należy wykonać kopie bezpieczeństwa (back up) wszystkich baz danych na serwerze/serwerach SQL za pomocą programu SQL Server Management Studio (dopasowanego do wersji serwera SQL). W tym programie należy wybrać serwer SQL - Databases - prawym przyciskiem myszy na nazwie bazy danych - Tasks - Back up.

    1. Proszę odinstalować program,
    2. Proszę wykonać restart komputera
    3. Proszę sprawdzić czy usunął się katalog instalacyjny programu Płatnik C:\Program Files (x86)\Asseco Poland SA (od Asseco Poland SA) C:\ProgramData\Asseco Poland SA oraz wpisy w rejestrze w gałęzi (Start - uruchom, wpisujemy: REGEDIT - enter) rozwijamy:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA (też od Asseco)
    4. Proszę sprawdzić w Panelu sterowania w Dodaj/Usuń programy czy zostały odinstalowane komponenty WRF, WRFKL oraz WRFSL jeżeli któryś z komponentów znajduje się w panelu proszę go odinstalować,
    5. Proszę wykonać restart komputera
    6. Proszę uruchomić plik instalacyjny 10.02.002 – czynności instalacyjne powinny być wykonywane z konta z uprawnieniami administratora (kliknąć prawym przyciskiem myszy na instal.exe i wybrać Uruchom jako administrator) - na czas instalacji programu proszę wyłączyć program antywirusowy.

    Podczas instalacji proszę zmienić lokalizację instalacji programu bez polskich liter. Domyślnie jest C:\Program Files\Asseco Poland SA\Płatnik, zmieniamy na PLATNIK. (Zgodnie z podręcznikiem administratora wersji 10.02.002, str. 17)

    W przypadku systemów 64-bitowych program należy uruchomić za pomocą opcji - prawy przycisk myszy na ikonie programu -- Uruchom jako Administrator.

    Ustawienie opcji uruchamiania programu Płatnik na stałe z uprawnieniami Administratora: Na ikonie programu Płatnik pod prawym przyciskiem myszy Właściwości – Zgodność, w poziomie uprawnień należy zaznaczyć Uruchom ten program jako administrator, Zastosuj i OK

    W przypadku dalszych problemów w celu szczegółowej analizy problemu proszę o przesłanie stanu systemu z programu Płatnik (Administracja - Ustawienia programu - Stan systemu - Zapisz) oraz z zrzutu ekranu z komunikatem błędu.
Piter
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: nieistotny_nick » 17 maja 2019 12:18

Wszystko z tego powyższego robiłem poza zmianą domyślnego katalogu. Idę sprawdzić.
nieistotny_nick
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: nieistotny_nick » 22 maja 2019 11:35

Wszystko wskazuje na to, że poniższa procedura z COT pomogła, mimo że Depends po zainstalowaniu pakietu MS wyrzucał błędy, dało się wyrejestrować i zweryfikować przykładowego pracownika w Płatniku.
1. Proszę sprawdzić czy na komputerze zainstalowany jest pakiet Microsoft 2010 Runtime
2. Jeśli jest proszę go odinstalować
3. Kolejno skasować pliki
c:\Windows\SysWOW64\msvcr100.dll
c:\Windows\SysWOW64\msvcp100.dll
4. Następnie proszę pobrać program Musisz się zalogować żeby zobaczyć link! (sprawdza zależności bibliotek).
5. Rozpakować, uruchomić plik depends.exe
6. Wybrać opcję File -> Open i wskazać plik ASSECO.REGULY_C.dll
7. Proszę zainstalować na nowo pakiet Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime Musisz się zalogować żeby zobaczyć link!
nieistotny_nick
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: Konrad » 22 maja 2019 13:00

nieistotny_nick pisze:Wszystko wskazuje na to, że poniższa procedura z COT pomogła, mimo że Depends po zainstalowaniu pakietu MS wyrzucał błędy, dało się wyrejestrować i zweryfikować przykładowego pracownika w Płatniku.
1. Proszę sprawdzić czy na komputerze zainstalowany jest pakiet Microsoft 2010 Runtime
2. Jeśli jest proszę go odinstalować
3. Kolejno skasować pliki
c:\Windows\SysWOW64\msvcr100.dll
c:\Windows\SysWOW64\msvcp100.dll
4. Następnie proszę pobrać program Musisz się zalogować żeby zobaczyć link! (sprawdza zależności bibliotek).
5. Rozpakować, uruchomić plik depends.exe
6. Wybrać opcję File -> Open i wskazać plik ASSECO.REGULY_C.dll
7. Proszę zainstalować na nowo pakiet Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime Musisz się zalogować żeby zobaczyć link!
:shock:
Konrad
Przewodnik
Przewodnik

Re: Płatnik 10

Postautor: Ripha » 23 maja 2019 7:54

Witam.
Czy ktoś dzisiaj dostaje komunikat "błąd podczas NUpadater.DajMetryke: Żaden z aktywnych węzłów nie odpowiada.?
EDIT
Widzę że serwer "warszawa" nie działa. Zmiana na "wrocław" pomogła.
Ripha
Amator
Amator

Re: Płatnik 10

Postautor: marbak » 23 maja 2019 9:35

Płatnik powinien sam się przełączać na serwer alternatywny jeśli jest jakiś problem... ostatnio podczas rozmowy z pomocą techniczną pytałem to sami nie wiedzą dlaczego się nie przełącza....
marbak
Specjalista
Specjalista

PoprzedniaNastępna

Wróć do Oprogramowanie "inne"

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Eulalia Pstryk i 2 gości