Płatnik 10

Problemy, porady, ciekawostki, polecane

Re: Płatnik 10

Postautor: Łukasz W » 24 lip 2019 12:29

Grzechu pisze:Łukasz, zmienia...
Osoby zajmujące się sprawami ZUS osób zarejestrowanych niekoniecznie muszą mieć dostęp do danych o pracownikach.


Ale przecież można te repliki usunąć i pobrać jeszcze raz z podziałem na zakres kartoteki.
Łukasz W
GURU
GURU

Re: Płatnik 10

Postautor: slivkam » 24 lip 2019 13:31

akoc pisze:
slivkam pisze:Parametr Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych "pełen zakres"?

Tak, to było to, a ponieważ kartotek nie da się usuwać, to mamy do wyboru odtworzyć bazę sprzed tego błędu (wtedy się upewnimy, czy "pełen zakres" był zawsze, czy ktoś przestawił) lub utworzyć nową (nowego płatnika = nowy kontekst z zakresem "świadczeniobiorcy")...

Coś mi świta, że to ustawiało się przed pierwszym "zasileniem" bazy danymi z ZUS bo teraz ten parametr jest niemodyfikowalny (w każdym razie u mnie)
slivkam
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: akoc » 24 lip 2019 13:48

slivkam pisze:Coś mi świta, że to ustawiało się przed pierwszym "zasileniem" bazy danymi z ZUS bo teraz ten parametr jest niemodyfikowalny (w każdym razie u mnie)

Musiałem anulować potwierdzenia z ZUS, zamknąć Płatnika, dać "uruchom (program) jako administrator" i zalogować się do Płatnika jako administrator - wtedy można było zmienić parametr, ale tak jak pisałem, nie można usunąć zbędnych kartotek pracowników - zdecydowaliśmy nie odtwarzać bazy tylko zrobić nowy kontekst (stary zarchiwizujemy z usuwaniem danych)...
akoc
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: Grzechu » 24 lip 2019 14:40

Kojarzę, że na samym początku wdrażania IPP był podobny problem, bo z powodu błędu po stronie ZUS (wystąpiło to u wielu płatników!) zaczytały się kartoteki osób niezależnie od ustawienia 'Świadczeniobiorcy' czy 'Pracownicy'.

Problem był wówczas rozwiązany w ten sposób, że ZUS wyłączył IPP dla nas 'na jakiś czas', co spowodowało wyczyszczenie się pobieranych i przechowywanych w Płatniku danych z ZUS (m.in. kartotek, o ile dobrze pamiętam) i ich ponowne pobranie po 'kolejnym' włączeniu IPP.

Może więc warto byłoby skontaktować się z ZUS i wybadać, czy taka lub podobna procedura da się zastosować?
Grzechu
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: Łukasz W » 24 lip 2019 14:52

ZUS wysyłał pisma aby rozdzielić pracowników od świadczeniobiorców.
Łukasz W
GURU
GURU

Re: Płatnik 10

Postautor: akoc » 25 lip 2019 8:02

Grzechu pisze:Może więc warto byłoby skontaktować się z ZUS i wybadać, czy taka lub podobna procedura da się zastosować?

Sposoby pozbycia się kartotek pracowników z bazy bezrobotnych konsultowaliśmy z ZUS - nie byli skłonni do takich rozwiązań... Albo z kopii, albo nowa albo nowy płatnik...
akoc
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: Grzechu » 25 lip 2019 10:06

No to mówi się trudno...

Ale na potwierdzenie, że z moją pamięcią nie jest źle:
viewtopic.php?f=84&t=16639&hilit=opiekun%2A&start=390#p143734
i
viewtopic.php?f=84&t=16639&hilit=opiekun%2A&start=405#p143790

Trzeba mieć na uwadze, że powyższe dotyczyło Płatnika w wersji 9.x i w związku z tym rzeczywiście może być już nieaktualne.
Grzechu
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: akoc » 25 lip 2019 11:53

Teraz mamy taką historię: pani pobiera komplety rozliczeniowe za 2011 rok (wcześniej była prośba do ZUS o udostępnienie tych danych), przychodzą komplety z identyfikatorem 69, pani tworzy dokumenty (Narzędzia -> etc. "jak zawsze") i utworzone dokumenty mają identyfikator 70, a powinien się zatrzymać na 69. Mamy poprawić ręcznie - miał ktoś coś takiego?
akoc
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: kdamian » 25 lip 2019 11:58

akoc pisze:Teraz mamy taką historię: pani pobiera komplety rozliczeniowe za 2011 rok (wcześniej była prośba do ZUS o udostępnienie tych danych), przychodzą komplety z identyfikatorem 69, pani tworzy dokumenty (Narzędzia -> etc. "jak zawsze") i utworzone dokumenty mają identyfikator 70, a powinien się zatrzymać na 69. Mamy poprawić ręcznie - miał ktoś coś takiego?


Zakres dokumentów rozliczeniowych w ustawieniach programu "51-69"?
kdamian
Profesjonalista
Profesjonalista

Re: Płatnik 10

Postautor: michal » 25 lip 2019 12:19

akoc pisze:Teraz mamy taką historię: pani pobiera komplety rozliczeniowe za 2011 rok (wcześniej była prośba do ZUS o udostępnienie tych danych), przychodzą komplety z identyfikatorem 69, pani tworzy dokumenty (Narzędzia -> etc. "jak zawsze") i utworzone dokumenty mają identyfikator 70, a powinien się zatrzymać na 69. Mamy poprawić ręcznie - miał ktoś coś takiego?

też tak mam poprawiam ręcznie w ustawieniach 51-69
michal
Konsultant
Konsultant

Re: Płatnik 10

Postautor: akoc » 25 lip 2019 12:27

kdamian pisze:Zakres dokumentów rozliczeniowych w ustawieniach programu "51-69"?

michal pisze:też tak mam poprawiam ręcznie w ustawieniach 51-69

Zakres dokumentów rozliczeniowych przy pobieraniu kompletów i przy generowaniu dokumentów "51-69" (niczego nie musimy poprawiać w tych ustawieniach) a dokumenty generują się z 70...
akoc
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: Łukasz W » 30 lip 2019 8:38

Dawno już nie robiłem korekt i mam taki przypadek:

Pani X pracuje na umowę zlecenia od 28.12.2018 roku. Ma niepełnosprawną córkę którą na czas ferii i wakacji zabiera fdo domu, wtedy my jej płacimy opiekuńcze i tym samym odprowadzamy składki. Na oświadczeniu pracodawcy było niejasno napisane, czy odprowadza składki czy nie dlatego też my zgłosiliśmy ją z ZUA od 10.02.2019 do (ZWUA) 25.02.2019 z kodem 142200 na emeryt-rent i zdrowotne. I teraz przyszło nam pismo z NFZ, żeby zrobić korektę ponieważ ma ona już zgłoszenie zdrowotne. I tutaj jest problem ponieważ jak chce wysłać ZWUA od 10.02.2019 roku z kodem 142200 to Płatnik krzyczy:

"W danych ZUS podane zgłoszenie do ubezpieczenia jest już wyrejestrowane bądź brak zgłoszenia z podanym kodem tytułu."

Jak w takich przypadkach się robi korekty??
Łukasz W
GURU
GURU

Re: Płatnik 10

Postautor: arybski » 30 lip 2019 8:56

Trzeba wysłać ZWUA i zaznaczyć że to korekta.
arybski
Omnibus
Omnibus

Re: Płatnik 10

Postautor: Grzechu » 30 lip 2019 9:07

Jeśli nie pomoże korekta ZWUA wg sugestii arybski, to sprawdź też jeszcze w Kartotece Ubezpieczonego zakładkę Zgłoszenia do ubezpieczeń, czy w ogóle występuje tam okres z danym kodem tytułu ubezpieczenia i datą wyrejestrowania większą niż data zgłoszenia.

Jeśli okresu z tym kodem nie ma lub jeśli data wyrejestrowania jest równa dacie zgłoszenia, to albo zgłoszenie się nie przetworzyło prawidłowo (pierwszy przypadek), albo ZUS samodzielnie dokonał wyrejestrowania (drugi przypadek; nie powinno tak być, bo ZUS powinien takich manipulacji dokonywać wyłącznie na pisemne polecenie płatnika, ale... różnie z tym bywa.)

Jeżeli któraś z tych sytuacji ma miejsce, to pozostają do skorygowania tylko raporty.
A jeżeli występuje taki okres z różnymi datami zgłoszenia i wyrejestrowania, to trzeba albo wyjaśniać sprawę bezpośrednio w ZUS, albo zwyczajnie posłać im KOA.
Grzechu
AS
AS

Re: Płatnik 10

Postautor: kabi » 31 lip 2019 14:24

Macie dziś problemy z wysyłką?
kabi
Specjalista
Specjalista

PoprzedniaNastępna

Wróć do Oprogramowanie "inne"

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron