Weryfikacja osób fizycznych

Zatrudnienie cudzoziemców

Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: zwierz » 06 maja 2019 13:58

Jak zweryfikować adres zameldowania (w AC) osoby składającej wniosek o zatrudnienie nie mają funkcji dodaj w FOB?
zwierz
Mentor
Mentor

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: zwierz » 14 maja 2019 8:54

Odpowiedź z HD:
Syriusz nie daje możliwości wglądu w rejestr PESEL dla osoby fizycznej rejestrowanej jako kontrahent. Po stronie WK można skorzystać jedynie z opcji "Pobierz z CEIDG|KRS|AC|RIS".
Nie otrzymywaliśmy także zgłoszeń sugerujących dodanie takiej funkcjonalności po stronie WK.
Rejestrowanie takiej osoby w FOB w celu weryfikacji w bazie PESEL nie jest dobrym rozwiązaniem chociażby właśnie tak jak Państwo piszę ze względu na dostęp do FOB, uprawnienia itd.
Prosimy o skierowanie zapytania do DI lub do DRP jak powinni to Państwo weryfikować.

To teraz zapytam jak to robicie i czy w ogóle to jest potrzebne?
Ja powołałem się na pismo z dnia: 3 stycznia 2019r. DRP.VIIIA0321.169.2018.AD
... Weryfikacja miejsca pobytu stałego osoby fizycznej powinna nastąpić na podstawie
okazanego dowodu osobistego, jeśli jest w nim określony adres zameldowania na pobyt stały.
Powiatowy urząd pracy może również skorzystać z danych zawartych w bazie danych PESEL ...
zwierz
Mentor
Mentor

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: jakub.zarebski » 24 maja 2019 12:21

działają Wam raporty z UDSC? Legalny czy nielegalny. U nas error.
Gateway Time-Error.
jakub.zarebski
Profesor
Profesor

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: KPaczkowska » 24 maja 2019 13:06

U nas też nie działają
KPaczkowska
Nowicjusz
Nowicjusz

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: jakub.zarebski » 24 maja 2019 13:24

Treść rozwiązania:
Błąd "timeout" oznacza, że dostawca usługi, czyli UDSC nie nadąża z odpowiedzią na odpytanie o dane cudzoziemca.
Proponuję, aby wyszukiwanie osoby odbywało się na podstawie danych, czyli imienia, nazwiska i dokumentu podróży. To może skrócić czas odpowiedzi usługi na zapytanie.

Jeśli to nie poprawi znacząco sytuacji, proszę o zasygnalizowanie problemu w DI MRPiPS.

// sygnity
jakub.zarebski
Profesor
Profesor

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: AKucharczyk » 24 maja 2019 14:55

jakub.zarebski pisze:Treść rozwiązania:
Błąd "timeout" oznacza, że dostawca usługi, czyli UDSC nie nadąża z odpowiedzią na odpytanie o dane cudzoziemca.
Proponuję, aby wyszukiwanie osoby odbywało się na podstawie danych, czyli imienia, nazwiska i dokumentu podróży. To może skrócić czas odpowiedzi usługi na zapytanie.

Jeśli to nie poprawi znacząco sytuacji, proszę o zasygnalizowanie problemu w DI MRPiPS.

// sygnity


CTRL+C , CTRL+V. Kropa w kropę treść odpowiedzi jaką otrzymałem tydzień temu.
AKucharczyk
Mentor
Mentor

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: jakub.zarebski » 24 maja 2019 15:24

ehhh
ale mogę powiedzieć że u nas zadziałało dodanie szukania po dokumencie, w menu po lewej stronie.
jakub.zarebski
Profesor
Profesor

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: Konrad » 27 maja 2019 13:01

jakub.zarebski pisze:ehhh
ale mogę powiedzieć że u nas zadziałało dodanie szukania po dokumencie, w menu po lewej stronie.

tylko dostaniesz odpowiedź na ten dokument a jak ma dwa dokumenty to tego poprzedniego nie zobaczysz (najprawdopodobniej :idea: )
Konrad
Przewodnik
Przewodnik

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: pgemza » 06 cze 2019 13:20

Konrad pisze:
jakub.zarebski pisze:ehhh
ale mogę powiedzieć że u nas zadziałało dodanie szukania po dokumencie, w menu po lewej stronie.

tylko dostaniesz odpowiedź na ten dokument a jak ma dwa dokumenty to tego poprzedniego nie zobaczysz (najprawdopodobniej :idea: )

Tak jak mówisz Konrad.
Zobaczy tylko to:
2019-06-06 08:13:10,393 INFO [pl.sygnity.broker.proxy.connector.api.BrokerSyncConnection] (default task-81) Invoke synchronous service UDSC_pobierzDane with 7 parameters
2019-06-06 08:13:10,718 INFO [pl.sygnity.broker.proxy.connector.work.ReceiveBrokerEventsWork] (default-threads - 6) Receive event of type wm::is::broker::kmd::KomSynchResp - Synchronous response event
2019-06-06 08:13:10,719 WARN [pl.sygnity.broker.proxy.connector.api.BrokerSyncConnection] (default task-81) Invocation of synchronous service UDSC_pobierzDane completed with status ERROR details : [BLAD_WYK_USL_BIZ - java.lang.NullPointerException]
2019-06-06 08:13:10,720 ERROR [pl.computerland.jtc.action_log] (default task-81) [#0FBD8EE50000016B2B501BD534F5][101] ERROR
2019-06-06 08:13:10,721 ERROR [pl.computerland.jtc.action_log] (default task-81) [#0FBD8EE50000016B2B501BD534F5][101] BLAD_WYK_USL_BIZ java.lang.NullPointerException
2019-06-06 08:13:10,723 ERROR [pl.computerland.jtc.action_log] (default task-81) [#0FBD8EE50000016B2B501BD534F5][101] Błąd podczas tworzenia raportu.


Po odznaczeniu dokumentu podróży pokaże raport z dwoma dokumentami. Zdecydowanie nie powinno tak działać.
pgemza
Omnibus
Omnibus

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: Cichy » 10 cze 2019 10:36

pgemza pisze:Po odznaczeniu dokumentu podróży pokaże raport z dwoma dokumentami. Zdecydowanie nie powinno tak działać.
czy znaleźliście sposób an ten błąd ?
Cichy
Omnibus
Omnibus

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: pgemza » 10 cze 2019 13:13

Cichy pisze:
pgemza pisze:Po odznaczeniu dokumentu podróży pokaże raport z dwoma dokumentami. Zdecydowanie nie powinno tak działać.
czy znaleźliście sposób an ten błąd ?


Treść rozwiązania:
Jest problem z usługą, aktualnie firma Softiq weryfikuje sytuację. Prosimy o cierpliwość.


My na razie nie używany wyszukiwania z dokumentem podróży.
pgemza
Omnibus
Omnibus

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: Ripha » 17 cze 2019 11:48

Czy działają Wam raporty z Udsc? U Nas od piątku jest error "upłynął limit czasu..."
Ripha
Amator
Amator

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: Hetman72 » 17 cze 2019 13:19

Czy ktoś zgłaszał ten problem do DI MRPiPS?
Jakaś odpowiedź?
Hetman72
Omnibus
Omnibus

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: Piter » 18 cze 2019 8:29

Hetman72 pisze:Czy ktoś zgłaszał ten problem do DI MRPiPS?
Jakaś odpowiedź?


Zgłosiłem dziś na HD Sygnity, taką odpowiedź dostałem:
Przekazaliśmy informację do MRPiPS.
Nie dysponujemy informacją kiedy usługa zostanie przywrócona, dlatego prosimy o ponowienie wywołania usługi za jakiś czas. Jeżeli usługa nadal nie będzie działać prosimy o zasygnalizowanie sytuacji do MRPiPS.
Piter
Omnibus
Omnibus

Re: Weryfikacja osób fizycznych

Postautor: Ripha » 18 cze 2019 8:45

Piter pisze:
Hetman72 pisze:Czy ktoś zgłaszał ten problem do DI MRPiPS?
Jakaś odpowiedź?


Zgłosiłem dziś na HD Sygnity, taką odpowiedź dostałem:
Przekazaliśmy informację do MRPiPS.
Nie dysponujemy informacją kiedy usługa zostanie przywrócona, dlatego prosimy o ponowienie wywołania usługi za jakiś czas. Jeżeli usługa nadal nie będzie działać prosimy o zasygnalizowanie sytuacji do MRPiPS.


Dostaliśmy od Sygnity taką samą odpowiedź. Po telefonie do Udsc otrzymałem info, że już u nich od wczoraj zaczęło działać - "była awaria centralna". Teraz wszystko jest po stronie DI. Podobno zajmuje się tym Irena Bąk tel. 22 661 18 19, ale nie odbiera telefonów.

EDIT. Po rozmowie z Panią Ireną - trzeba czekać na przywrócenie usługi.
Ripha
Amator
Amator

Następna

Wróć do ZC

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości