Oprogramowanie do Obsługi Dodatków Mieszkaniowych (DM) jest systemem informatycznym przeznaczonym dla urzędów miast i gmin, wspierającym ich pracę w realizacji zadań wynikających z zapisów Ustaw o dodatkach mieszkaniowych z dnia 21 czerwca 2001 r. (z późniejszymi zmianami), a także windykacji należności na poziomie gminy. Oprogramowanie posiada również moduł Dodatek Energetyczny (DE), która umożliwia obsługę świadczenia dla tzw. odbiorców wrażliwych energii elektrycznej.

Oprogramowanie do Obsługi DM wspiera:

  • proces rejestracji wniosków
  • proces automatycznego tworzenia decyzji w oparciu o dane wprowadzone we wniosku z weryfikacją ich na zgodności z obowiązującymi przepisami
  • procesy przyznawania i wypłacania dodatku energetycznego
  • proces zbierania informacji określonych w ustawach, niezbędnych do podjęcia właściwej decyzji
  • proces obsługi odwołań lub zażaleń
  • proces wydawania decyzji dotyczących świadczeń nienależnie pobranych
  • proces obsługi metryk
  • proces rozliczania kwot z zarządcami nieruchomości
  • tworzenie list dla zarządców nieruchomości
  • tworzenie korespondencji wysyłanej i odbieranej - z klientem jak i dowolnymi instytucjami
  • generowanie list wypłat o dowolnym sposobie realizacji dla różnych odbiorców - klienta, instytucji
  • szybki dostęp do dowolnych danych zgromadzonych w bazie danych
  • proces wprowadzania kolejnych wniosków lub decyzji w oparciu o dane już zgromadzone
  • wyliczanie sprawozdania z realizacji zadań z zakresu dodatków mieszkaniowych,
  • adaptację oferowanych funkcjonalności wynikającą ze zmian prawnych (w zakresie ustaw), a także potrzeb użytkowników oraz zmian technologicznych.

Oprogramowanie do Obsługi DM oferuje użytkownikom ułatwienia w obsłudze poprzez:

  • szeroką gamę parametrów konfiguracyjnych, umożliwiających dopasowanie go do wymagań, podyktowanych wielkością urzędu
  • możliwość korzystania ze wszystkich dostępnych funkcjonalności lub tylko z wybranych, określonych przez administratora
  • rozbudowany mechanizm tworzenia szablonów wydruków zarówno decyzji, korespondencji jaki i list wypłat, dokumentów rozliczeniowych i innych dokumentów
  • bogaty wybór zestawień i raportów konfigurowanych przez użytkownika
  • konfigurowanie treści podstaw prawnych i uzasadnień dla decyzji administracyjnych
  • możliwość zapisu większości wydruków w dowolnym formacie np.: pdf, xsl, odt, html, csv itp.
  • możliwość współpracy na jednej bazie danych z Oprogramowaniem do Obsługi Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Świadczeń Wychowawczych, Stypendiów Socjalnych
  • automatyczną aktualizację polegającą na informowaniu użytkownika o pojawieniu się nowej wersji Oprogramowania, automatycznemu pobraniu tej wersji z wykorzystaniem internetu i zaplanowaniu jej wykonania.

Bezpieczeństwo danych

Oprogramowanie do Obsługi Dodatków Mieszkaniowych zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz jest dostosowane do wymagań wynikających z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.

Opis struktury zbioru danych osobowych przetwarzanego w Oprogramowaniu oraz wymagania sprzętowo-systemowe, dostępne są tutaj.