MarcinD pisze:Przecież to jest ewidentna analogia do wniosku przyniesionego przez sąsiada, który mówi Ci, że osoba wnioskująca to osoba wnioskująca i to ona go pisała.
Jakieś tam informacje o niepotrzebnej weryfikacji na stanowisku, bo wniosek został zweryfikowany przy składaniu to są bzdury wymyślane na potrzeby przykrycia problemów technicznych komunikacji między systemami centralnymi/bankowymi/innymi.
Uważasz, że nie masz podstawy do odrzucenia niepodpisanego wniosku (bo brak weryfikacji=niepodpisanie), to podaj podstawę do przyjęcia niepodpisanego wniosku.
Żeby to było wykonane prawidłowo, to wniosek bez weryfikacji podpisu powinieneś załatwić wezwaniem klienta do uzupełnienia formalnego wniosku, a jak się nie zgłosi, to nie załatwiasz.
Tak w temacie znajomości przepisów i podstawy przyjęcia niepodpisanego wniosku:
"USTAWA O POMOCY PAŃSTWA W WYCHOWYWANIU DZIECI
z dnia 11 lutego 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 195)
Art. 13
5. Wniosek i załączniki do wniosku określone w ust. 4 mogą być składane drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego:
1)utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny; uwierzytelnianie użytkowników w systemie wymaga użycia profilu zaufanego, profilu osobistego, innego środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 162 i 1590), adekwatnie do poziomu bezpieczeństwa środka identyfikacji elektronicznej wymaganego dla usług świadczonych w tym systemie, danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego, jeżeli te dane pozwalają na identyfikację i uwierzytelnienie wymagane w celu realizacji usługi online, albo innych technologii, jeżeli zostaną udostępnione w tym systemie;
2) udostępnianego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
3) banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych świadczących usługi drogą elektroniczną spełniających wymogi określone w informacji zamieszczonej na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw rodziny po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji;
4) wskazanego w informacji, o której mowa w pkt 3.
6. Minister właściwy do spraw rodziny po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji, w informacji, o której mowa w ust. 5 pkt 3:
1) wskaże wymogi, które muszą spełniać systemy teleinformatyczne banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, o których mowa w ust. 5 pkt 3;
2) może wskazać systemy teleinformatyczne, za pomocą których mogą być składane drogą elektroniczną wniosek i załączniki do wniosku określone w ust. 4.
7. Wniosek i załączniki do wniosku określone w ust. 4 składane są w postaci elektronicznej za pomocą:
1) systemu teleinformatycznego, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, po zastosowaniu zapewnionych w tym systemie sposobów potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej;
2)systemów teleinformatycznych, o których mowa w ust. 5 pkt 2 i 4; opatruje się je kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub uwierzytelnia w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia oraz integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
8. Wniosek i załączniki do wniosku określone w ust. 4 składane w postaci elektronicznej za pomocą systemów, o których mowa w ust. 5 pkt 3, uwierzytelnia się przy użyciu danych uwierzytelniających stosowanych przez bank krajowy lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową do weryfikacji w drodze elektronicznej posiadacza rachunku.
9. Wniosek i załączniki do wniosku określone w ust. 4, składane w postaci elektronicznej za pomocą systemów, o których mowa w ust. 5 pkt 3, podpisane przy użyciu danych obejmujących imię, nazwisko oraz numer PESEL, są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentowi opatrzonemu podpisem własnoręcznym."
ze względu na miejsce nie będę kopiował pozostałych.
Nie, to nie jest ewidentna analogia, ponieważ cyfryzacja nie polega na bezrefleksyjnym przenoszeniu procesów, które są w papierze. Innym przykładem takiej refleksji nad dotychczasowym procesem (istniejącym od zawsze) jest rezygnacja z decyzji w przypadku pozytywnego załatwienia sprawy. te rozwiązania nie wynikają
MarcinD pisze:to są bzdury wymyślane na potrzeby przykrycia problemów technicznych komunikacji między systemami centralnymi/bankowymi/innymi.
, lecz z tego że mamy lata 20 XXI wieku.
Pozdrawiam
Mare_K