Zmiany part1 - ankieta

Czyli pomysły na ulepszanie dobrego.

Zmiany part 1

Czas głosowania minął 15 lip 2010 12:45

Dodatkowa zakładka w oknie danych klienta z listą wszelkich zmian i wykonanych operacji z nim związanych (kto, kiedy, co).
37
26%
Umożliwienie usuwania osoby z naliczonej listy o statusie "tymczasowa".
4
3%
Rozbudowanie funkcjonalności "Kalendarza pracownika".
1
1%
Zdalna lub automatyczna aktualizacja systemu.
14
10%
Wbudowany edytor druków typu decyzja, zaświadczenie, umowa.
19
13%
Zapamiętywanie w bazie wyedytowanych w powyższy sposób druków.
4
3%
Ścisła integracja PWD z Syriuszem (przesyły między jednostkami, słowniki itp.).
24
17%
Umożliwienie edycji zapytania typu SELECT w panelu w oknach selekcji i listy.
15
11%
Zapamiętywanie kolumn i ich układu dla każdego użytkownika w oknach typu lista.
11
8%
Dalsza rozbudowa edytora szablonów dokumentów
12
9%
 
Liczba głosów : 141

Zmiany part1 - ankieta

Postautor: OldBoy » 01 lip 2010 12:45

Z pomocą Grzecha zebrałem w ankietę Wasze propozycję. Każdy może oddać 3 "głosy". Termin 14 dni.
OldBoy

Re: Zmiany part 1

Postautor: pgemza » 02 lip 2010 8:29

Fajnie trafiłem w trzy najwyżej punktowane.
pgemza
Omnibus
Omnibus

Re: Zmiany part 1

Postautor: Piter » 02 lip 2010 8:35

Ciekawe, która wygra. :rotfl:
Piter
AS
AS

Re: Zmiany part 1

Postautor: Mario » 02 lip 2010 8:44

proponuje troszke zmodyfikowanie punktu "Ścisła integracja PWD z Syriuszem (przesyły między jednostkami, słowniki itp.). " i dodanie "automatyczna aktualizacja systemu".
Jak wszystko przez PWD to wszystko.
Mario
Doctor
Doctor

Re: Zmiany part 1

Postautor: Cichy » 02 lip 2010 9:15

Piotrek-PT pisze:Ciekawe, która wygra. :rotfl:


ARGENTYNA ;)
Cichy
Omnibus
Omnibus

Re: Zmiany part 1

Postautor: Piter » 02 lip 2010 9:16

Cichy pisze:ARGENTYNA ;)


Też na nich stawiam. :-D
Piter
AS
AS

Re: Zmiany part 1

Postautor: Grzechu » 14 lip 2010 20:20

Muszę się przyznać do błędu... (lub zaniechania jak kto woli).
Podczas pomagania Zeusowi przy układaniu ankiety pominąłem - między innymi - to:
Hetman72 w temacie viewtopic.php?f=93&t=8792#p61519 29 cze 2010 15:03 pisze:Aha, jest selekcja złożona w systemie, ale dlaczego ktoś nie pomyślał, żeby można zapisywać wyniki z działania w jakiś sposób aby dało sie wykożystać to w selekcji potem np. osób czy czegoś więcej. Przecież aż się o to prosi.

Bo wydawało mi się jakieś takie niejasne (ale prosiłem Zeusa, by dopytał).
Tłumaczy mnie tylko to, że byłem wówczas na urlopie, aktualizację zrobiłem podczas godzinnej 'przerwy' w urlopie, darowałem sobie czytanie opisu zmian, a tym bardzie choćby pobieżne sprawdzenie co i jak działa.

A dziś trafiła się u nas taka sytuacje, że... No cóż... Przydałoby się :idea:
Grzechu
AS
AS

Re: Zmiany part 1

Postautor: Hetman72 » 15 lip 2010 8:11

Aby sprecyzować moją wypowiedź: ogólnie w Syriuszu brakuje mi czegoś w stylu: [Wczytaj zewnętrzną selekcję], co pozwoliłoby na zastosowanie dowolnej selekcji zapisanej w pliku na danych w systemie, i nie chodzi mi tu o zapytanie SQL tylko np. plik csv z np. nr_ewidencyjny, co daje się prosto zrobić w pgadminie, i powinno być proste [chyba] do zrobienia w Syriuszu. Wtedy zrobienie selekcji prostej, złożonej lub zapytania zewnętrznego i zapisanie tego w pliku a potem wczytanie z powrotem pozwoliłoby na otrzymanie z powrotem tych samych rezultatów.
Przecież nie od dzisiaj wiadomi, że pewnych zapytań nie da się wykonać w systemie wprost, więc robi się to w pgadminie, dlaczego jednaj nie móc pracować na wynikach takiej selekcji?
Można by to również podpiąć pod statystykę, która po zaznaczeniu np. [Generuj szczegóły] tworzyłaby tablice wypełnione tylko nr_ewidencyjnym osób, to by się zapisało do pliku a potem wczytało spod FOBa do analizy. Oczywiście tylko wybrana wartość a nie wszystkie pola ale może by warto się nad tym zastanowić.
Hetman72
Omnibus
Omnibus

Re: Zmiany part 1

Postautor: OldBoy » 20 lip 2010 12:15

Dziękuję za zebrany materiał [Grzechu - to nie koniec ....] i oddane głosy. Wyniki przekazane do produkcji po analizie przekażę informację zwrotną - [wiem że już coś zaczęło się z tym dziać].
Pozdrawiam
OldBoy

Re: Zmiany part1 - ankieta

Postautor: bdubel » 30 lip 2010 16:15

Witam,
Poniżej przesyłam odpowiedzi na większą część zgłoszonych w ankiecie pomysłów.

„Dodatkowa zakładka w oknie danych klienta z listą wszelkich zmian i wykonanych operacji z nim związanych (kto, kiedy, co).”
Aktualnie jest już możliwe przeglądanie wszystkich czynności wykonywanych na danych wskazanej osoby bezrobotnej. Po wybraniu opcji „Administracja Lokalna > Kontrola > Dziennik zdarzeń” w oknie „AD0021L – Dziennik zdarzeń” w polach „Numer ewidencyjny” lub „PESEL” można ustawić dane bezrobotnego, następnie przeglądać „operacje na tablicach”, jakie zostały wykonane dla tej osoby bezrobotnej.
W kolejnych wersjach systemu proponuję dodać w oknie „FO0005L - Klienci RP” („Formalna Obsługa Beneficjenta > Obsługa klienta RP”) opcję „Czynności > Operacje na osoby”. Po wyborze tej opcji dostępne by były logi z informacją operacji na tablicach wskazanej na liście („FO0005L - Klienci RP”) osoby.
Przyznaję również rację, że przeglądanie logów w aktualnej postaci (plik XML) nie jest wygodne. W tym zakresie dobrze by było wykonać konwersję XML na tabele HTML (ale to jest temat na spokojniejsze czasy na produkcji…;-).

"Zdalna lub automatyczna aktualizacja systemu."
Funkcjonalność automatyczna aktualizacja systemu jest aktualnie uruchamiana, powinna być dostępna w kolejnych wersjach systemu.

"Ścisła integracja PWD z Syriuszem (przesyły między jednostkami, słowniki itp.)."
Aktualnie czekamy na dodanie definicji nowych komunikatów do PWD przez MPiPS.
Są to komunikaty:
1) Przesył osób (klientów RP) pomiędzy PUP
2) Przesył ofert pracy wymienianych pomiędzy PUP
3) Przesył rodzajów szablonów dokumentów wymienianych pomiędzy PUP
4) Przesył wariantów szablonów dokumentów wymienianych pomiędzy PUP
5) Przesył definicji sprawozdań statystycznych wymienianych pomiędzy PUP
6) Przesył obliczonych sprawozdań statystycznych wymienianych pomiędzy PUP

Po dodaniu definicji tych komunikatów będzie możliwe wysyłanie w/w komunikatów pomiędzy jednostkami PUP (w SyriuszuStd ta funkcjonalność jest już dostępna od dawna).
Przesył aktualizacji wersji systemu zostanie wdrożony wraz z mechanizmem „LiveUpdate”, który jest aktualnie uruchamiany na produkcji i powinien być dostępny w kolejnych wersjach systemu. Dystrybucja paczek aktualizacji wersji nie wykorzystuje PWD.

"Zapamiętywanie kolumn i ich układu dla każdego użytkownika w oknach typu lista."
Realizacja tego typu funkcjonalności jest zaplanowana do realizacji po skończeniu rozbudowy mechanizmu selekcji i raportowania.

"Umożliwienie edycji zapytania typu SELECT w panelu w oknach selekcji i listy."
Ciężka sprawa, aby to zrobić dobrze, tzn. z kontrolą poprawności składni, wskazywaniem rodzaju, miejsca błędu z opisem w języku polskim itp. Być może w przyszłości udostępnimy tą funkcjonalność bez szczegółowej walidacji zapytania? W PULS’ie kontrola poprawności zapytania w selekcji złożonej też nie była idealna…. Proponuję wrócić do tematu po przekazaniu kolejnych wersji z rozbudowaną selekcją złożoną i raportowaniem z listy. W wersji 2.0.13.0 (wrzesień/październik 2010) oraz 2.0.14.0 (grudzień 2010) będzie sporo zmian w tym zakresie. Być może po tych zmianach temat uznamy za nieaktualny?

"Wbudowany edytor druków typu decyzja, zaświadczenie, umowa. Zapamiętywanie w bazie wyedytowanych w powyższy sposób druków."
O co dokładnie chodzi? Czy o możliwość edytowania i zapamiętywania wydruków w oknie przeglądu raportów (tuż przed wydrukiem) oraz o funkcjonalność „gotowych raportów z PULS’a”?

"Dalsza rozbudowa edytora szablonów dokumentów"
Proszę o informacje bardziej szczegółowe, co i w jakiej kolejności należałoby zrobić w „edytorze dokumentów”? Czy chodzi o usunięcie błędów, czy może o dodatkowe nowe funkcje?

To tyle na dzisiaj. c.d.n. (po urlopie :-x )
Dziękuję za zebrany materiał
Pozdrawiam !
Bogdan Dubel
Sygnity Gliwie (produkcja)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010 14:17 przez bdubel, łącznie zmieniany 1 raz
bdubel

Re: Zmiany part1 - ankieta

Postautor: Hetman72 » 13 sie 2010 20:07

bdubel pisze:Witam,
„Dodatkowa zakładka w oknie danych klienta z listą wszelkich zmian i wykonanych operacji z nim związanych (kto, kiedy, co).”
Aktualnie jest już możliwe przeglądanie wszystkich czynności wykonywanych na danych wskazanej osoby bezrobotnej. Po wybraniu opcji „Administracja Lokalna > Kontrola > Dziennik zdarzeń” w oknie „AD0021L – Dziennik zdarzeń” w polach „Numer ewidencyjny” lub „PESEL” można ustawić dane bezrobotnego, następnie przeglądać „operacje na tablicach”, jakie zostały wykonane dla tej osoby bezrobotnej.
W kolejnych wersjach systemu proponuję dodać w oknie „FO0005L - Klienci RP” („Formalna Obsługa Beneficjenta > Obsługa klienta RP”) opcję „Czynności > Operacje na osoby”. Po wyborze tej opcji dostępne by były logi z informacją operacji na tablicach wskazanej na liście („FO0005L - Klienci RP”) osoby.
Przyznaję również rację, że przeglądanie logów w aktualnej postaci (plik XML) nie jest wygodne. W tym zakresie dobrze by było wykonać konwersję XML na tabele HTML (ale to jest temat na spokojniejsze czasy na produkcji…;-).

Ta propozycja ma jedna zasadniczą ale za to wielką wadę.
Wymaga istnienia wszystkich logów na dysku. WSZYSTKICH !!!!!
To przecież jest niewykonalne a logi niewykorzystane powinny być przenoszone do archiwum.
Może powinna zostać założona dodatkowa baza danych np. ARCHIWUM, do której lądowałyby
takie informacje oraz inne przydatne logi systemowe.
Hetman72
Omnibus
Omnibus


Wróć do Eureka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość