Łukasz W pisze:Jednak brak weryfikacji nie jest przesłanką do nieprzyznania świadczenia
No proszę Cię.
Przecież to jest ewidentna analogia do wniosku przyniesionego przez sąsiada, który mówi Ci, że osoba wnioskująca to osoba wnioskująca i to ona go pisała.
Jakieś tam informacje o niepotrzebnej weryfikacji na stanowisku, bo wniosek został zweryfikowany przy składaniu to są bzdury wymyślane na potrzeby przykrycia problemów technicznych komunikacji między systemami centralnymi/bankowymi/innymi.
Uważasz, że nie masz podstawy do odrzucenia niepodpisanego wniosku (bo brak weryfikacji=niepodpisanie), to podaj podstawę do przyjęcia niepodpisanego wniosku.
Żeby to było wykonane prawidłowo, to wniosek bez weryfikacji podpisu powinieneś załatwić wezwaniem klienta do uzupełnienia formalnego wniosku, a jak się nie zgłosi, to nie załatwiasz.
Czy w przypadku np błędu systemu komputerowego banku i przyjmowania każdego wniosku bez podpisu elektronicznego rozpatrzysz nieprawidłowy wniosek, to ktoś przyjmie Twoje tłumaczenie, że brak weryfikacji nic nie znaczy, bo nie możesz odrzucić takiego wniosku, a poza tym to on musi być poprawny, bo przecież klient by go nie złożył gdyby był nieprawidłowy.